Opetustarjontahaku

|
Valitut rajaukset: 26BIOTBPoista Poista rajaukset

Kemian peruslaboratoriotyöt

5P00GS05-3005
Opintojaksolla on 100 % läsnäolovelvollisuus. Mikäli tämä ei toteudu (esim. sairastuminen), on puuttuvan suorituksen korvaavuudesta sovittava erikseen opettajan kanssa. 1. Sairaana ei SAA tulla kouluun. 2. Sairaudesta ilmoitetaan aina kurssin molemmille opettajille. 3. Lähtökohtaisesti poissaolot korvataan seuraavalla (mahdollisella) viikolla toisen ryhmän kanssa edellyttäen, että on terve. Tällöin opiskelijan vastuulle jää ottaa yhteyttä opettajaan sopiakseen rästin suorittamisen. (Ryhmät ovat isoja, joten montaa rästiläistä ei voida ottaa samaan labrakertaan). 4. Rästikerralla on mahdollista korvata yksi laboratoriokerta, mutta vasta sitten, jos ed. 3. kohta ei enää onnistu. 5. Jos poissaoloja tulee runsaasti, niin rästiin jääneet työt tehdään seuraavien toteutuksien yhdeydessä eli kurssi jää käytännössä kesken kuluvalta lukuvuodelta. Seuraavien toteutusten yhteydessä pitää ottaa huomioon se, että laboratoriossa saa olla korkeintaan 17 opiskelijaa yhtä opettajaa kohden eli et välttämättä mahdu seuraavalle toteutukselle. Järjestä siis asiasi siten, että olet paikalla kaikilla laboratoriokerroilla, vaikka jokin raportti jäisikin tekemättä. 6. Paria päivää ennen tullessanne rästilabraan ilmoittakaa siitä vielä sekä opettajalle. Informoiminen aikatauluista ja muista asioista tapahtuu pääasiassa Moodlen kautta. Työtapatunneilla pitäkää kynä ja paperi tai tietokone mukana, jotta saatte kirjoitettua työkohtaisia muistiinpanoja talteen. Printtaa työohjeet ja ota ne mukaan laboratorioon. Älylaitteita EI käytetä laboratoriossa.